چرا پنجره چوبی برای طبیعت بهتر است ؟

وقتی صحبت از پنجره ها می شود، مطمئن باشید که پنجره های چوبی به وضوح بهترین هستند. اما چرا پنجره چوبی برای طبیعت بهتر است ؟ مزایای پنجره های چوبی بسیار بیشتر از معایب موجود است، به ویژه در مقایسه با سایر مواد کمتر مطلوب مانند فولاد، وینیل یا آلومینیوم. در ادامه با سیرچ چوب همراه باشید.

چوب چقدر برای محیط زیست بهتر است؟

همانطور که معلوم است ، استفاده از چوب تاثیر به سزایی برای طبیعت دارد.

چوب یک منبع طبیعی و تجدیدپذیر است. این بدان معنی است که می توان آن را (اگر به صورت تئوری فرض کنیم) برای همیشه تولید کرد. تا زمانی که هر درختی که قطع می‌شود با درختان و نهال‌های تازه کاشته شده جبران شود، چوب برای سال‌های آینده در دسترس خواهد بود.

این را نمی توان در مورد سایر موادی که در قاب پنجره ها استفاده می شود مانند آلومینیوم فلزی گفت. این منابع محدود هستند، به این معنی که تنها مقدار معینی از آنها در سرتاسر جهان موجود است، و زمانی که این ذخایر خشک استخراج شوند، باید از جایگزین‌هایی استفاده شود.

این فقط در مورد فراوانی نیست، بلکه ردپای زیست محیطی نیز باید در نظر گرفته شود. استخراج فلزات سنگین به مقدار زیادی فرآیندهای تولید مضر نیاز دارد که بخش‌هایی از زمین را خالی از حیات می‌کند و زمین را برای همیشه زخمی می‌کند.

وقتی صحبت از پنجره های وینیل به میان می آید، تولید پلاستیک یک آلاینده زیست محیطی بزرگ است، به ویژه با توجه به اینکه وینیل و پلاستیک به راحتی تجزیه پذیر نیستند.

از سوی دیگر، تولید چوب فرآیندی بسیار ملایم‌تر است که برای به دست آوردن محصول نهایی به هیچ حلال یا مواد شیمیایی نیاز ندارد. تا زمانی که درختان به طور پایدار تامین شوند و درختان دوباره کاشته شوند، ردپای اکولوژیکی منبع چوب بی نهایت کوچکتر از مواد دیگر است.

برخلاف تولید مواد معدنی که به مقادیر زیادی گرما و انرژی برای ذوب، استخراج و سپس پردازش فلز از سنگ نیاز دارد، وقتی نوبت به تولید چوب می‌رسد، خود درخت تقریباً محصول نهایی است و آسیاب‌هایی که برای تصفیه چوب استفاده می‌شوند. در مقایسه با امور نسبتاً کم انرژی.

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا